سفارش تبلیغ
صبا ویژن

goshino

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی گوشی موتو ای 6 پلی (Moto E6 Play)

 

امروزه در دوره ای قرار گرفته ایم که روند قیمت ها به شدت افزایش یافته و برای به دست آوردن نیاز ها مجبور به پرداخت هزینه های زیادی هستیم. این موضوع درباره قیمت گوشی ها نیز صدق می کند که کاربر مجبور است برای به دست آوردن یک گوشی میان رده و  متوسط هزینه زیادی را پرداخت کند. در چنین شرایطی گوشی های موتورولا می تواند نجات دهنده این هزینه های زیاد باشد شما با کمتر از 3 میلیون تومان می توانید یک گوشی مناسب و با کیفیت را تهیه کنید. نمونه ای از مدل هایی که زیر 3 میلیون تومن است می توان به گوشی موتو ای 6 پلی اشاره کرد که موتورولا بسیار مناسب و به صرفه آن را طراحی کرده است. در صورتی که تصمیم به خرید این گوشی گرفته اید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی موتو E6 Play

گرچه Moto E6 Play را نمی توان گوشی بسیار با کیفیت و دارای امکانات دانست، اما این گوشی در میان رقبای خود به عنوان یک اسمارتفون بسیار خوب شناخته می شود. قیمت این محصول با توجه به قابلیت ها و امکانات آن می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاربران باشد. نمایشگر این اسمارتفون دارای حاشیه یا بسیار باریک است که در قسمت بالا و انتهای آن این حاشیه کمی پهن تر می شود. در حاشیه مشکی بالا اسپیکر در میانه و دوربین سلفی در طرف راست قرار دارد. در قاب پشتی نیز شاهد یک لنز برای دوربین اصلی هستیم که در کنار آن یک فلش  LED نیز دیده می شود. بکارگیری تک لنز به عنوان دوربین اصلی بی شک در قیمت نهایی این اسمارتفون تاثیر گذار بوده است. در قسمت میانی این قاب حسگر اثر انگشت دیده می شود که با لوگوی این کمپانی عجین شده است. البته که طراحی حسگر امنیتی در اغلب مدل های گوشی های موتورولا به همین منوال است و این کمپانی کمتر زمانی به تغییر این طراحی دست زده است.

ابعاد موتو ای 6 پلی 146.5 در 70.9 در 8.3 میلی متر بوده و وزن آن به 140 گرم می رسد. جنس پنل جلویی از شیشه ساخته شده و قاب پشتی به همراه فریم آن از جنس پلاستیک است. از دیگر مشخصات ظاهری این دستگاه می توان به برخورداری از جک 3.5 میلی متری هدفون، شیار کارت حافظه، و سیستم لغو کننده نویز از طریق میکرون اختصاصی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نقد و بررسی گوشی آیفون 11 اپل

آیا گوشی گلکسی M62 ارزش خرید دارد؟

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A72

بررسی گوشی آنر 8A 2020

صفحه نمایش

نمایشگری 5.5 اینچی برای این اسمارتفون در نظر گرفته شده است که گرچه به نسبت دیگر میانرده ها عدد کمی به نظر می رسد، اما برای یک گوشی با این قیمت گزیه مناسبی است. این نمایشگر رزولوشنی 720 در 1440 پیکسل داشته و حدود 74.1 در صد از پنل اصلی را به خود اختصاص می دهد. تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز به اندازه 295 پیکسل در هر اینچ است. به علت وجود حاشیه ای پهن که در بالای قاب دیده می شود، دوربین سلفی روی نمایشگر قرار نگرفته است، بلکه در حاشیه مشکی تعبیه شده است.

 

دوربین ها 

دوربین اصلی این دستگاه تنها از یک لنز 13 مگاپیکسلی برخوردار است که یک فلش LED نیز در کنار آن دیده می شود. این دوربین قابلیت فیلمبرداری 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت. گفتنی است که دوربین سلفی موتو ای 6 پلی را یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل داده که می تواند پاسخگوی نیاز کاربران برای تماس تصویری خوب و عکس های سلفی با کیفیت متوسط باشد.

 

بخش سخت افزار و نرم افزاری

با وجود اینکه پردازنده این اسمارتفون از نوع پردازنده های مدیاتک است، اما به نسبت پردازنده های موجود در مدل های موتو E5، موتو  E5 پلاس و موتو  E5  پلی قدرت بیشتری برای پردازش داده ها دارد. پردازنده این اسمارتفون از نوع مدیاتک MT6739  بوده که تراشه ای 28 نانومتری است.

در کنار این پردازنده یک رم 2 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 32 گیگابایت نیز وجود دراد که فضای قابل قبولی برای این اسمارتفون است. البته که کاربران می توانند برای افزایش این فضا از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنند. ناگفته نماند که سیستم عامل این گوشی را اندروید 9 پای بر عهده دارد.

 

باتری گوشی موتو E6 Play

قلب تپبنده این دستگاه بر عهده باتری ای به قدرت 3000 میلی آمپر است. اما هیچگونه قابلیت دیگری برای آن در نظر گرفته نشده است. در واقع در این مدل از موتورولا خبری از فناوری شارژ سری و یا شارژ بی سیم نیست.

 

کلام آخر

گرچه شنیدن اخبار داغ تکنولوژی در حیطه به روز ترین گوشی های هوشمند با امکانات باور نکردنی شیرین و هیجان انگیز است، اما نمی توان از کاربرد گوشی های میانرده چشم پوشی کرد. این گوشی ها گرچه قابل مقایسه با پرچمداران نیستند؛ اما می توانند نیاز هر کاربری را از داشتن گوشی هوشمند برطرف سازند.

موتورولا با ساخت گوشی های پایین رده و بالا رده توانسته به خوبی این بازار را در دست گیرد. البته ناگفته نماند که میانرده های این برند به نسبت میانرده های برند های چون شیائومی و سامسونگ و حتی هوآوی از امکانات پایین تری برخوردارند. با این حال برای افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند با کمترین هزینه هستند بسیار مناسب خواهند بود. کاربران می توانند این گوشی را در رنگ های آبی و ذغالی به قیمت 140 یورو خریداری کنند.