سفارش تبلیغ
صبا ویژن

goshino

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آیا گوشی گلکسی M62 ارزش خرید دارد؟

 

چندی پیش گوشی سامسونگ گلکسی M62 نیز به جمع گوشی های میان رده سامسونگ اضافه شد که نظر کاربران درباره آن تا به حال مثبت بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های این گوشی آشنا کنیم همچنین در صورتی که قصد دارید که از قیمت گوشی گلکسی M62 مطلع شوید می توانید همین حالا کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M62

طراحی

سامسونگ Galaxy M62 از طراحی ظریف و جذابی برخوردار است که بسیار خوش دست می باشد و برای استفاده روزانه کاملا مناسب است. میان رده سامسونگ در ابعاد 163.9×76.9×9.5 میلی متر عرضه شده است که وزن آن نیز معادل 218 گرم می باشد. بکارگیری پلاستیک در ساخت قاب پشتی و فریم علاوه بر ایجاد مقاومت بالا در برابر ضربه سبب شده است تا وزن، کاهش چشمگیری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های گوشی هایی با جنس بدنه پلاستیکی جلوگیری از ایجاد خطای احتمالی در آنتن دهی می باشد که نکته ویژه ای محسوب می شود. بدنه پلاستیکی درخشان و جذاب گوشی دارای سه رنگ خاص سبز، آبی و خاکستری است که هر یک طرفداران ویژه خود را دارند. در قسمت پایینی گوشی شاهد بکارگیری ورودی USB تایپ C و یک جک 3.5 میلیمتری هندزفری هستیم. حسگر اثر انگشت نیز در پهلو و بر روی دکمه پاور تعبیه شده است.

بیشتر بخوانیم: نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

صفحه نمایش

گلکسی M62 دقیقا از نمایشگری مشابه با M51 استتفاده می‌کند و این یعنی یک پنل 6.7 اینچی Super AMOLED Plus با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 393 ppi را شاهد هستیم که از همان نرخ نوسازی معمول یعنی 60 هرتز بهره می‌برد. روشنایی این صفحه نمایش نیز 420 نیت می‌باشد که برای مشاهده‌ی محتوا در فضاهای باز و زیر نور مستقیم خورشید کاملا کافی به نظر می‌رسد.

کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است و در اولین نگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند و با توجه به حاشیه‌های مناسب و همچنین اندازه‌ی بزرگ برای مشاهده‌ی محتوای مختلف و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل به حساب می‌آید. این پنل به دلیل امولد بودن رنگ مشکی را با عمق بسیار زیادی به نمایش درمی‌آورد و به همین دلیل Drak mode می‌تواند جلوه‌ی دو چندانی به کهکشانی شما ببخشد.

این گوشی از صفحه نمایش همیشه روشن هم برخوردار است که می‌توانید آن را به سلیقه‌ی خود درآورید و همه‌ی جزئیات از جمله رنگ، مدل و … را به خواست خود تغییر دهید. این گوشی نیز مانند دیگر محصولات سامسونگ با پنل امولد کمی رنگ‌ها را اغراق شده به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود تصاویر و ویدئوهای چشم نوازتری را مشاهده کنید، اما اگر به حالت عادی رنگ‌ها عادت دارید می‌توانید داخل تنظیمات نمایشگر این حالت را تغییر دهید.

 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M62

دوربین گوشی M62 بالای قاب پشتی در گوشه سمت چپ به صورت یک برآمدگی مربع شکل قرار گرفته است. این دوربین از چهار لنز مجزا بهره می‌برد. لنز اصلی آن 64 مگاپیکسلی بوده و در کنار یک لنز التراواید 12 مگاپیکسلی به همراه یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. صادقانه باید گفت که بسیار کنجکاو بودیم تا ترکیب پردازنده قدرتمند به کار گرفته شده در این گوشی در کنار دوربین چهارگانه آن را ارزیابی کنیم. اینکه این پردازنده قدرتمند چگونه تصاویر را تجزیه و تحلیل می‌کند و خروجی نهایی چه خواهد شد.

در جواب باید گفت که این ترکیب خیلی خوب جواب داده است. تصاویر بسیار با کیفیت ثبت می‌شوند. فقط کافیست تا خروجی را با گوشی‌های هم رده مقایسه کنید تا تفاوت احساس شود. رنگ‌ها به خوبی به نمایش در می‌آیند و اغراقی در آنها نیست. جزئیات نیز به خوبی ثبت می‌شوند و به ندرت با نویز و تارشدگی همراه هستند. تصویر پرتره نیز دارای کیفیت مناسبی است. تفکیک پس زمینه و سوژه اصلی به خوبی صورت می‌گیرد و در کمتر نقطه‌ای این تعادل به هم خواهد خورد.

دوربین سلفی گوشی موبایل M62 نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی واید بوده و عملکرد رضایت بخشی دارد. البته نمی‌توان از این دوربین تعریف و تمجید بیشتری کرد، اما فراموش نکنید که دوربین سلفی رقبای این گوشی نیز خیلی خارق‌العاده عمل نمی‌کند.

در بخش فیلمبرداری نیز گلکسی M62 توانایی ضبط 30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K را داراست. هر چند در هیچ کدام از رزولوشن‌های پایین‌تر نیز ما دسترسی به ضبط  60 فریم بر ثانیه را نداریم. اما با وجود عدم برخورداری از لرزشگیر اپتیکال، کیفیت ویدیوهای ضبط شده بسیار خوب بوده و از پایداری مناسبی برخوردارند.

 

مشخصات نرم افزاری

برخلاف گلکسی M51، گوشی گلکسی ام 62 سامسونگ به‌جای نسخه‌ی Core از نسخه‌ی عادی One UI بهره می‌برد. میان‌رده‌ی باتری‌محور جدید سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 به‌فروش می‌رسد.

One UI 3.1 تفاوت فاحشی با One UI 3.0 ندارد؛ از جمله‌ی مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه می‌توان به مواردی همچون اپلیکیشن به‌روزشده‌ی Game Launcher با قابلیت پایش مدت‌زمان صرف‌شده برای بازی‌ها، مخفی‌سازی تماس‌ها/پیغام‌ها و تخمین مدت‌زمان باقیمانده از شارژ باتری و اضافه‌شدن Google Discover به صفحه‌ی هوم اشاره کرد. همه‌ی امکانات هیجان‌انگیز One UI 3.0 مانند مرکز اعلانات با امکانات جدید، آیکون‌ها و انیمیشن‌های جدید، امکانات جدید صفحه‌ی قفل و صفحه‌ی Always On و تغییرات بخش تنظیمات در One UI 3.1 وجود دارد.

بیشتر بخوانیم: مشخصات بهترین گوشی های آیفون

 

باتری و شارژدهی

گلکسی M51 اولین گوشی سامسونگ با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی بود که به بررسی کامل آن هم در وبلاگ سایمان دیجیتال پرداختیم. این گوشی هم از همین حجم باتری استفاده می‌کند تا بتواند مانند M51 شارژ دهی تحسین برانگیزی را ارائه کند.

در استفاده روزمره و عادی این گوشی هم شارژ دهی کم و بیش یکسانی با M51 دارد، هرچند که به خاطر تراشه‌ی قوی‌تر و همچنین بهینه نبودن تراشه‌های اگزینوس نسبت به تراشه‌های کوالکام حدود 1 ساعت کمتر می‌تواند در تست‌های مختلف دوام بیاورد.

گذشته از این حرف‌ها این گوشی شارژ دهی بی نظیری دارد و اصلا نمی‌توان در این بخش هیچ گونه ایرادی به آن وارد کرد. شاید تنها رقیب این گوشی را بتوان برادر خود آن یعنی M51 به حساب آورد و به غیر از آن در زمینه باتری هیچ رقیب دیگری ندارد.

گلکسی M62 می‌تواند به راحتی 2 روز کامل شما را همراهی کند و کمی شارژ هم برای روز سوم نگه دارد. اگر استفاده‌ی خیلی سنگین شامل بازی کردن هم دارید باز هم می‌توانید بین 1 تا 1.5 روز به روی این کهکشانی حساب باز کنید.

این باتری از شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌تواند در زمان کمتر از 2 ساعت به شارژ کامل برسد که در مقایسه با حجم باتری عظیم آن عدد کاملا قابل قبولی می‌باشد. این محصول از شارژ معکوس هم بهره می‌برد و این یعنی می‌توانید از آن به عنوان پاوربانک برای شارژ دیگر گوشی‌ها و محصولات بهره ببرید (البته به کمک سیم).

 

مشخصات سخت افزاری

احتمالا در جریان هستید که تراشه‌های شرکت کوالکام نسبت به تراشه‌های شرکت سامسونگ پایداری بیشتری دارند، بهینه‌تر هستند و به طور کلی کمتر داغ می‌شوند و عملکرد نهایی آن‌ها بهتر از تراشه‌های سامسونگ می‌باشد. شرکت کره‌ای در گلکسی M51 از تراشه‌ی اسنپدراگون 730G A استفاده کرده است، اما حالا در این گوشی به سراغ اگزینوس 9825 رفته است، تراشه‌ی 7 نانومتری که در پرچمدارانی مانند گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شاهد آن بوده‌ایم.

تفاوت عمده این گوشی با نسل قبل از خود را شاید بتوان در همین بخش سخت افزار خلاصه کرد، جایی که این تراشه‌ی پرچمدار (هرچند کمی قدیمی) قدرتی بیشتر برای M62 به ارمغان آورده و آن را به دستگاه مناسبی برای بازی کردن تبدیل کرده است، چراکه هم نمایشگر بزرگ و باکیفیتی را به روی این گوشی شاهد هستیم، هم سخت افزار قوی و هم باتری غول آسا!

در استفاده روزمره این گوشی به سریع‌ترین حالت ممکن به دستورات پاسخ می‌دهد و در اجرای بازی‌های جدید و سنگین نیز می‌توانید گرافیک آن‌ها را به روی آخرین درجه قرار دهید و بدون هیچ گونه مشکلی این بازی‌ها را اجرا کنید (البته باید توجه داشته باشید که همان طور که گفته شد تراشه‌های سامسونگ بیشتر و سریع‌تر از تراشه‌های کوالکام داغ می‌شوند و این می‌تواند تأثیر منفی بر اجرای بازی‌ها داشته باشد).

بیشترر بخوانیم: راهنمای خرید لپ تاپ لنوو

بررسی گوشی موتو ای 6 پلی (Moto E6 Play)

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نقد و بررسی گوشی آیفون 11 اپل

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A72

بررسی  گوشی آنر 8A 2020

 

سخن پایانی

در صورتی که شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که از گوشی خود به طور مداوم استفاده می کنید و برنامه های سنگینی را باز می کنید، انتخاب گوشی سامسونگ گلکسی ام 62 گوشی مناسبی می باشد؛ همان طور که در بخش سخت افزار و نرم افزار این مطلب به آ« اشاره کردیم این گوشی ظرفیت آن را دارد که به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد. از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم.