سفارش تبلیغ
صبا ویژن

goshino

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی گوشی های 2021 Xiaomi

 

در حال حاضر شیائومی توانسته خود را هم سطح ابر قدرت هایی مانند اپل و سامسونگ کند و در کنارش بر روی قیمت های پایینش تمرکز کند این ویژگی باعث شده که امروزه در دست اکثر مردم گوشی Xiaomi را ببینید. در سال 2021، شرکت شیائومی به معرفی چند نمونه عالی از گوشی های خود پرداخته است که در این مطلب قصد داریم آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید... .

گوشی شیائومی مدل Mi 11

 

گوشی جدید سری «می» که به زودی در هند عرضه می‌شود، در ماه دسامبر با اعلام استفاده از جدیدترین و سریع‌ترین چیپست Snapdragon یعنی 888 SoC در پردازنده، توجه زیادی را معطوف خود ساخت. از دیگر مشخصات شیائومی می 11 پرو می‌توان به صفحه نمایش Amoled با نرخ نوسازی 120 هرتزی، دوربین 3 گانه با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی و باتری 4600 میلی آمپری با فست شارژ 55 واتی اشاره کرد. این گوشی در دو مدل با رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی و یک نسخه گران‌تر با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی، به بازار می‌آید.

گوشی شیائومی مدل Mi 10

 

به نظر می‌رسد علاوه بر گوشی‌های جدید Mi 11، شیائومی در حال آماده سازی تولید نسخه جدیدی از Mi 10 نیز است. این گوشی از چیپست Snapdragon 870 شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد. این گوشی بعد از Mi 10 5G، Mi 10 Pro 5G، Mi 10 Ultra، Mi 10T 5G، Mi 10T Pro 5G، Mi 10 Lite 5G، Mi 10T Lite 5G، Mi 10i، نهمین مدل از سری Mi 10 محسوب می‌شود، که به جز سه مدل آخر بقیه این خانواده به تراشه Snapdragon 865 مجهز شده‌اند.

گوشی شیائومی مدل Mi 11 Ultra

 

می 11 اولترا جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار شیائومی است که همانند مدل‌های معمولی و پرو از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند و یک دوربین فوق العاده قدرتمند را هم در پشت بدنه خود گنجانده است. دوربین سه‌گانه این گوشی به واسطه یک سنسور 50 مگاپیکسلی و دو سنسور کمکی 48 مگاپیکسلی، عملکرد فوق العاده داشته و قادر به بزرگنمایی اپتیکال 120 برابری می‌باشد. همچنین نمایشگر کوچکی که در کنار لنزهای دوربین پشتی تعبیه شده، سلفی گرفتن با این دوربین را بسیار راحت‌تر کرده است.

طراحی بدنه می 11 اولترا یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. لبه‌های منحنی و نمایشگر بدون حاشیه این گوشی در قسمت جلوی بدنه و البته طراحی چشم‌نواز دوربین پشتی باعث شده تا می 11 اولترا در سال 2021 در بین زیباترین گوشی‌ها جای بگیرد. حافظه رم این مدل از بین دو گزینه 8 و 12 گیگابایتی قابل انتخاب است و شیائومی ترجیح داده تا گزینه‌های معقولی را پیش روی مخاطب قرار دهد. میزان فضای ذخیره‌سازی نیز 256 و یا 512 گیگابایت است که البته فقدان شیار کارت حافظه در اینجا کمی کار را سخت کرده و در هنگام خرید باید دقت کافی را داشته باشید. در مجموع، می 11 اولترا قدرتمندترین پرچمدار حال حاضر شیائومی و یکی از برترین گوشی‌های عرضه شده در سال 2021 است که مطمئناً ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

گوشی شیائومی مدل Mi 10T Pro

 

گوشی‌های سری می 10 تی به عنوان مدل‌هایی مقرون به صرفه‌تر از خانواده می 10 اواخر سال 2020 عرضه شدند. برترین مدل از این سری با عنوان شیائومی می 10 تی پرو از لحاظ قدرت سخت افزاری و قابلیت‌ها بین دو گوشی می 10 و می 10 تی قرار می‌گیرد اما کیفیت ساخت آن و کیفیت صفحه نمایش کمی کاسته شده تا قیمت تمام شده محصول پایین‌تر بیاید. سنسور اصلی دوربین نیز همان سنسور 108 مگاپیکسلی سری می 10 است و از این حیث هم هیچ افتی را شاهد نیستیم.

می 10 تی پرو با وجود افت‌هایی که به خصوص در زمینه کیفیت بدنه داشته، دارای برخی قابلیت‌هایی است که نبود یا ضعف آن‌ها در سری شیائومی می 10 کاملاً احساس می‌شد. به عنوان مثال صفحه نمایش این گوشی 144 هرتزی است و در مقایسه با نمایشگر 90 هرتزی می 10 پیشرفت چشمگیری داشته است. و یا می‌توان به اسکنر اثر انگشت فوق العاده سریع و کارآمد گوشی اشاره کرد که در کناره بدنه تعبیه شده و کاملاً دم دست می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات بهترین گوشی های آیفون

 

گوشی شیائومی مدل Poco X3 NFC

 

پوکو ایکس 3 NFC‌ یک گوشی فوق العاده خوش قیمت است که رقبای زیادی در بین محصولات سری شیائومی می یا ردمی ندارد. توجه اصلی تولید کنندگان این گوشی پایین آوردن قیمت تمام شده در عین حفظ قدرت پردازشی بوده است. بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمندی با کارایی بالا،‌ صفحه نمایش باکیفیت و طول عمر بالای باتری هستید و البته نمی‌خواهید هزینه بالایی برای خرید یک مدل پرچمدار صرف کنید،‌ شیائومی پوکو ایکس 3 NFC‌ یک گزینه ایده‌آل برایتان خواهد بود.

البته نمی‌توان گفت کاهش قیمت هیچ تبعاتی نداشته است. به عنوان مثال،‌ دوربین این گوشی در مقایسه با سایر محصولات هم رده خود ممکن است کمی ضعیف به نظر یرسد یا ابعاد بزرگ بدنه برای برخی کاربران خوشایند نباشد. اما با احتساب تمام این موارد، اگر نگوییم پوکو ایکس 3 NFC‌ بهترین گوشی مقرون به صرفه بازار است، حتماً یکی از بهترین‌ها خواهد بود.