سفارش تبلیغ
صبا ویژن

goshino

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 4

 

بالاخره زمان عرضه سرفیس لپ تاپ 4 فرا رسید. لپ تاپ سرفیس 4 مایکروسافت در دو اندازه عرضه شده است و با توجه به مشخصاتش قیمت آن متغیر است. بنابراین، باید ببینیم که مدل‌های مختلف لپ تاپ surface laptop 4 از چه مشخصاتی برخوردار هستند.

سری لپ تاپ های Surface از سال 2017 روانه بازار شده‌اند و از همان زمان محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. این لپ تاپ ها بسیار سبک هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای تبلت‌های سرفیس باشند. در اواخر ماه ژوئن محصول دیگر کمپانی سرفیس یعنی Surface Book 3 به‌روز رسانی شد و حالا لپ تاپ Surface Laptop 4 رونمایی و عرضه شده است. که ما در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 آشنا کنیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید... .

طراحی و ظاهر

لپ تاپ surface laptop 4 خیلی شبیه نسخه قبلی‌اش است، اما این ویژگی لزوماً چیز بدی نیست. با این حال طراحی مینیمال آن می‌تواند نظر کاربران را جلب کند. ولی اگر به دنبال ویژگی‌های طراحی جذاب هستید، در این مورد ناامید می‌شوید. به جز لوگوی مایکروسافت در پشتش به سختی می‌توان سرفیس لپ تاپ 4 را از بقیه‌های لپتاپ‌های ویندوز متمایز کرد. به خصوص نمونه خاکستری متالیک آن شبیه سایر لپ تاپ‌ها است، اگرچه نمونه‌های مشکی مات، خاکی ماسه‌ای و آبی یخی جالب توجه هستند.

به هر حال احتمالاً ظاهر دستگاه هدفِ اصلی شما نخواهد بود. در بررسی لپ تاپ surface laptop 4 با باز کردن لپتاپ با نمایشگر آن مواجه می‌شوید. نمایشگر لپ تاپ سرفیس 4 مایکروسافت در دو اندازه متفاوت 13.5 و 15 اینچی عرضه می‌شود. در پایین نمایشگر کیبوردی را مشاهده می‌کنید که پد جداگانه برای اعداد ندارد. شاید کیبوردش بهترین نباشد، اما تایپ کردن با کلیدهای مکانیکی آن صدای زیادی ایجاد نمی‌کند.

 

صفحه نمایش

نمایشگر مدل 13.5 اینچی لپتاپ سرفیس لپ تاپ 4 دارای رزولوشن 2256 در 1504 است، در حالی که رزولوشن مدل 15 اینچی آن 2496 در 1664 است. در نمایشگر این لپ تاپ رنگ قوی و زنده به نظر می‌رسند و جزئیات را خیلی عالی نشان می‌دهد. دقت رنگ لپ تاپ سرفیس 4 مایکروسافت یکی از نقاط قوت آن بشمار می‌رود. میزان روشنایی 389 نیت به این معنی است که استفاده از لپتاپ در محیط داخل خوب است، اما در بیرون ممکن است راحت نباشد.

کیفیت سخت افزاری و عملکرد

با این حال مایکروسافت این انتخاب را برای شما فراهم می‌کند که از دو گزینه اینتل و AMD Ryzen 4000 series یکی را انتخاب کنید. دومی ظاهراً «Surface Edition» است، اما معلوم نیست که چرا مایکروسافت از آخرین سری Ryzen 5000 استفاده نکرده است. لپ تاپ surface laptop 4 به عنوان دستگاه گیمینگ شناخته نشده است، اما بازی‌های ساده را می‌تواند نسبتاً راحت اجرا می‌کند. اما بازی‌های تریپل ای (AAA) را نمی‌تواند خوب اجرا کند که بر گرافیک یکپارچه Iris Xe زیاد فشار می‌آورد. تست 3DMark نشان داد که می‌تواند بازی Battlefield V را با سرعت بیش از 35 فریم بر ثانیه اجرا کند، اما دستگاهی نیست که بخواهیم به گیمرهای حرفه‌ای پیشنهاد بدهیم. در این لپتاپ از وای فای 6 استاندارد و بلوتوث 5 پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی محبوب ترین لپ تاپ های مایکروسافت

بخش نرم افزاری

سیستم عامل سرفیس لپ تاپ 4 ظاهر کاملاً متفاوتی دارد به همراه ویژگی‌های ماتی تسکینگ و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید از طریق اپ استور آمازون. همچنین این لپ تاپ از تمام شرایط سخت افزاری برای دریافت آپدیت ویندوز 11 برخوردار است.

 

باتری و شارژدهی

عمر شارژ باتری یکی از پیشرفت‌های قابل توجه لپ تاپ سرفیس 4 مایکروسافت است. مایکروسافت ادعا می‌کند که شارژ باتری این لپ تاپ تا 16.5 ساعت دوام می‌آورد. شارژ باتری مدل i7 تست شده این لپ تاپ توسط تک ادوایزر (techadvisor) با روشنایی تنظیم شده در 120 نیت دقیقاً 16 ساعت برای ضبط ویدیو دوام آورد. همچنین باتری لپتاپ با 200 نیت روشنایی و پخش ویدیو 4k حدود 11 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد.

متأسفانه وضعیت شارژر آن خیلی قابل توجه نیست. شارژ لپ تاپ surface laptop 4 با پورت Surface Connect کار می‌کند و USB-C فقط برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. شارژ باتری این دستگاه سریع انجام نمی‌شود، برای مثال در تست انجام شده در هر 30 دقیقه 31 درصد شارژ شده است.