سفارش تبلیغ
صبا ویژن

goshino

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کدام دوربین عکاسی کانن را بخریم؟

 

 

با پیشرفته شدن تکنولوژی و روی کار آمدن برند های عالی مانند کانن نیازه هر فردی به محصولاتی مانند دوربین عکاسی افزایش یافت. بنابراین برند های معتبری همچون سونی، کانن، نیکون با بکارگیری امکانات فوق العاده در محصولات خود توانستند این نیاز ها را رفع کنند و مطابق با هر سلیقه ای قرار گیرند. در ادامه به معرفی چند نمونه از پر فروش ترین های دوربین عکاسی Kanon خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. 

مشخصات دوربین کانن مدل 55-18 Canon 250D

 

دوربین Canon 250D مناسب کسانی است که توقع بیشتری از دوربین موبایل دارند و به دنبال فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای تر از موبایل هستند. این دوربین پایین‌رده امکانات قابل توجهی نسبت به هم‌رده‌های خود دارد؛ حسگر 24/1 مگاپیکسلی از نوع APS-C این امکان را به شما می‌دهد که تصاویری با رزولوشن بالا ثبت کنید و به لطف این حسگر، شما می‌توانید با رزولوشن UHD 4K و با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید.

پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC8 باعث شده تا این دوربین در شرایط نوری ضعیف، تصاویر را با کمترین نویز ثبت کند. هماهنگی خوب و سریع این پردازشگر با این حسگر سبب شده تا بتوانید عکس‌های پی‌در‌پی را با سرعت 5 فریم بر ثانیه ثبت کنید.

همچنین سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه‌ای با تکنولوژی Dual pixel در عکاسی و به‌خصوص فیلمبرداری، فوکوس کردن را برای شما آسان کرده است؛ به این صورت که وقتی شما در حال فیلمبرداری یا عکاسی در حالت نمایشگر (Live View) هستید، دوربین قادر به تعقیب سوژه است. همچنین به لطف صفحه نمایش لمسی این دوربین، می‌توانید تنها با لمس نمایشگر، نقطه فوکوس را تغییر دهید.

این دوربین دارای ارتباط بی‌سیم WiFi و بلوتوث است. به کمک این قابلیت می‌توان دوربین را از فاصله‌­ی 10 متری به موبایل هوشمند یا تبلت متصل کرد و تصاویر را انتقال داد. این دوربین با لنزهای کیت CANON EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM یا CANON EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 III عرضه می‌شود.

مشخصات دوربین کانن مدل 135-18 Canon 800D

 

دوربین کانن 800D که در بعضی از کشورها با نام‌های Canon EOS Kiss X9i و Canon EOS Rebel T7i نیز شناخته می‌شود، یکی از میان‌رده‌های باکیفیت و مناسب برای کاربران خانگی و عکاسان تازه‌کار به شمار می‌­رود. سنسور این دوربین نسبتاً پیشرفته، 24/2 مگاپیکسل و از نوع APS-C است و برخورداری از سیستم قوی فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و 45 نقطه‌ا‌‌ی باعث شده این دوربین از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد. 

از دیگر ویژگی‌­های قابل توجه این دوربین، نمایشگر لمسی آن است که باعث می‌­شود تنها با لمس کردن صفحه نمایش، به راحتی بر روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کنید. وجود پردازشگر قدرتمند 7DIGIC نیز سبب شده تا این دوربین کانن در نور کم، تصاویری با وضوح بالا و با کم‌ترین نویز ثبت کند و همچنین قادر است عکاسی پی‌در‌پی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را پشتیبانی کند که در این رده، قابلیتی تحسین‌برانگیز است. این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت FULL HD 1080 با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. حسگر این دوربین دارای لرزشگیر 5 محوره الکترونیکی است که لرزش‌های دست را کاهش می­‌دهد.

امکانات ارتباطی این محصول نیز شامل NFC،WiFi  و USB بوده و با نرم‌افزار Camera Connect می‌­توان آن را تا فاصله‌ی حدوداً 10 متری کنترل کرده و تصاویر ثبت شده را به راحتی به گوشی هوشمند یا تبلت خود منتقل کرد. این دوربین با لنزهای کیت (Canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM) یا (Canon 18-55mm f/4-5.6 IS STM) عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی دوربین های عکاسی نیکون در سال 2021

مشخصات دوربین کانن مدل 135-18 Canon 90D

 

کانن 90D دوربین بسیار پیشرفته در دسته‌ی دو رقمی‌های کانن است. این دوربین سریع دارای حسگر با وضوح بالای 32/5 مگاپیکسلی است. به لطف پردازشگر DIGIC8   قادر است که عکاسی پی‌درپی با سرعت قابل توجه 10 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با رزولوشن UHD 4K  با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه و کیفیت FULL HD 1080p را با حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. به کمک این پردازشگر امکان عکاسی با نویز کم در نور ضعیف، با بالا بردن ایزو در حالت استاندارد 25600 و در حالت افزایش یافته تا 51200 قابل انجام است.

سیستم فوکوس پیشرفته‌ی این دوربین دارای 45 نقطه در هنگام عکاسی از چشمی است. تکنولوژی بسیار جالب و کارآمدی که در این دوربین به کار رفته وقتی است که شما از چشمی دوربین استفاده می‌کنید و دوربین می‌­تواند به صورت خودکار چهره سوژه مورد نظر را دنبال کند.

جالب‌­تر از آن، موقعی است که شما در حال فیلم‌برداری یا عکاسی با استفاده از صفحه نمایش دوربین هستید؛ در این حالت شما به 5481 نقطه فوکوس با تکنولوژی Dual Pixel دسترسی پیدا می‌کنید که دیگر به جای فوکوس بر روی چهره، روی چشم سوژه فوکوس می‌کند.

با وجود صفحه نمایش لمسی 3 اینچی شما به راحتی می‌توانید به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن با لمس کردن صفحه نمایش می‌توانید به سرعت نقطه فوکوس را تغییر دهید. نورسنجی در این دوربین نسبت به نسل قبل بالا رفته و به 220 هزار نقطه رسیده است که بسیار دقت بالایی دارد. راه‌های ارتباطی این دستگاه شامل WiFi و بلوتوث است که می‌­توان به وسیله‌ی آن عکس‌ها و حتی فیلم‌های ضبط شده را به موبایل هوشمند و تبلت خود انتقال داد.

 

مشخصات دوربین کانن مدل 105-24 Canon 5D Mark IV

 

دوربین کانن 5D Mark IV بروز شده‌ی مدل محبوب و پرفروش 5D Mark III است. این دوربین دارای حسگر فول‌فریم با رزولوشن 30/4 مگاپیکسلی است که نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته است. 5D Mark IV دارای حساسیت نوری بالایی در محدوده‌ی استاندارد 100-32000 و حالت پیشرفته 50-102400 است که برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف، بسیار مناسب است.

نقطه‌ی قوت این دوربین نسبت به نسل قبل خود در تکنولوژی‌هایی است که برای فوکوس کردن به کمک کاربر می‌آید؛ از جمله آن می‌توان به 61 نقطه  فوکوس Dual Pixel و استفاده از AI Servo در حالت نمایش زنده (LIVE VIEW) اشاره کرد. از دیگر این پیشرفت‌های این دوربین کانن، Dual Pixel RAW است که به شما این امکان را می‌دهد که بعد از گرفتن عکس، نقطه فوکوس را اصلاح کرده و به مقدار محدودی جای آن را تغییر دهید.

در 5D Mark IV وجود صفحه نمایش لمسی با رزولوشنی بالا به شما این امکان را می‌دهد که راحت­‌تر از قبل به تنظیمات دسترسی پیدا کنید و در فیلمبرداری به­ راحتی با لمس کردن صفحه نمایش، نقطه فوکوس را تغییر دهید و همینطور این تغییر را در حالت نمایش زنده در دسترس داشته باشید. عکاسی پی‌درپی این دوربین با سرعت 7 فریم باعث شده است جای خوبی در بین عکاسان ورزشی و خبری پیدا کند. فیلمبرداری آن نیز شامل گزینه‌های با کیفیت UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و FULL HD 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه می‌شود.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های این دوربین که کاربرد زیادی دارد، فناوری 4k Frame Grab است؛ این تکنولوژی به این معناست که شما در حالت فیلمبرداری با کیفیت 4k می‌توانید از هر ثانیه فیلم، 30 فریم با فرمت JPEG جدا کنید. همچنین راه‌های ارتباطی WiFi و NFC باعث شده تا راحت‌تر و بدون سیم تصاویر را انتقال دهید.

 

مشخصات دوربین کانن مدل CANON EOS REBEL SL3 / EOS 250D

 

Canon Rebel SL2 (یا EOS 200D) دوربین عکاسی پرفروشی بود. ، اما جانشین آن Rebel SL3 (با نام مستعار EOS 250D) از هر نظر باعث بهبود آن شد. در حقیقت ما معتقدیم که این بهترین دوربین کانن برای مبتدیانی است که می توانید هم اکنون خریداری کنید. سنسور APS-C کانن با رزولوشن 24.1MP کیفیت تصویر عالی و عکسبرداری Live View با صفحه LCD ، با فوکوس خودکار بسیار خوب را ارائه می دهد. همچنین قابلیت فیلمبرداری 4K ، که در SL2 قبلی وجود نداشت ، تمام اینها در یک بدنه DSLR با طراحی ارگونومیک جای داده شده که تقریباً کوچکترین در بازار است. 

 

مشخصات دوربین کانن مدل CANON EOS 6D MARK II

 

این دوربین ارزانترین DSLR فول فریم کانن و در مرحله بالاتر از EOS 90D است. قیمت آن ممکن است مقرون به صرفه باشد ، اما دور از حد مبتدی است. مزیت یک سنسور فول فریم این است که کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می دهد ، بخشی به این دلیل که مگاپیکسل بیشتری دارید و بخشی دیگر به دلیل بزرگتر بودن پیکسل ها که می توانند نور بیشتری را ضبط کنند. سنسور 26 مگاپیکسلی در 6D II از مزایای بیشتری نسبت به دوربین های 24 مگاپیکسلی برخوردار است ، دارای یک سیستم فوکوس قدرتمند 45 نقطه ای برای عکسبرداری و سیستم دوگانه Pixel CMOS AF کانن برای عکاسی با نمایش زنده است و دارای سرعت 6.5 فریم در ثانیه مناسب است. سرعت عکاسی ، هندلینگ و طرح کنترل ساده و صفحه عقباز مزایای آن است. اگر می توانید هزینه اضافی بیش از فرمت APS-C EOS 90D (بالا) را پرداخت کنید ، EOS 6D II بهترین پیشنهاد ما به عنوان بهترین دوربین کانن برای علاقه مندان خواهد بود.

کلام آخر

حال که به پایان این مطلب رسیدیم قطعا با بهترین نمونه های دوربین عکاسی کانون آشنا شدید و می توانید در صورتی که محدودیت بودجه ندارید تمرکزتان را بر روی این محصولات بگذارید و تجربه ای شیرین در عکاسی کسب کنید. از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. اگر قصد خرید دوربین عکاسی کانن را دارید می توانید همین حالا کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دیگر برند های دوربین عکاسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://meghdadit.com/productlist/camera/